problem

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag cyklade in till stan förut för att handla nya solbrillor (visste vilka, så jag skulle bara gå in och betala) medan Magnus väntade hemma. Skulle bara ta kring tjugo minuter. Men när jag väl kommer in i affären så börjar jag tveka angående glajjorna, och tänker att jag ska bara gå in på H&M för att kolla vad de har att erbjuda. Bara H&M. Väl inne på H&M (som förövrigt inte hade några najsiga bågar) kommer jag på att det fanns en korsett inne på Bik Bok som jag väldigt gärna ville ha, och tänkte att jag kunde ju passa på nu när Magnus inte var med, för han tycker tydligen inte att det är så där jätteroligt att gå med mig när jag shoppar.. Så jag skulle alltså bara in en snabbis där. Min korsett fanns inte, så jag hittade lite annat som jag tänkte att jag ändå kunde prova lite snabbt, det var ju ingen direkt kö att tala om till provhytterna, så det skulle gå fort.
Jag glömde visst bort mitt största problem: Beslutsångesten. När jag stod där iklädd jeansklänningen med kanske lite för kort volang men hur snygg som helst, så insåg jag att jag behövde Magnus godkännande för att handla något över huvud taget. Kunde inte ens köpa två tub's utan att han sa att det var okej.

Alltså har jag nu lyckats slösa bort en hel timme istället för tjugo minuter. Innan jag åkte gick jag tillbaka och köpte de där förbaskade solglasögonen, men först efter att ha försäkrat mig om att det var öppet köp.

När jag kom hem låg Magnus och sov. Bra jobbat, Nathalie.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: