HISTORIA ÄR DET BÄSTA JAG VET

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag har jag bara ägnat mig åt historiaplugg, ända sedan jag kom hem. Skippade till och med träningen. Prov imorgon och inlämning på torsdag. Jag har inte ens tänkt på OC idag. Eller jo okej, jag har längtat efter det som tusan, men jag har inte övervägt att kolla på det ikväll. Inte seriöst i alla fall, även om tanken slagit mig ungefär.. varannan minut. Hela kvällen.

Nu är det dags för en dusch och sedan sängen, måste tagga till inför imorgon.

Förresten, jag pratade med min mamma i telefon idag. Hon hade glömt bort att jag fyller år.
J = Jag M = mamma.
M: Ska du träffa Sandra något i veckan då?
J: Ja, vi ska ju ses på fredag. (säger jag i en ganska hej-det-var-ganska-självklart-ton).
M: Jaha vad ska ni hitta på då?
J: Eehm, jag vet inte, det är min födelsedag..? (Mamma vet sedan länge att Sandra har värsta megaöverraskningen åt mig.)
M: NÄMEN JA JUST DET JA! SÅ VAR DET!

Roligt. Här sitter man på andra sidan Östersjön och hoppas på att i alla fall få ett grattis-samtal i alla fall, men så kommer hon inte ens ihåg sin enda dotters artonårsdag. A R T O N Å R S D A G. Nu är jag nästan officiellt vuxen. Det skrämmer mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: