OC och svensk historia

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Hela eftermiddagen har jag kämpat med historiauppsatsen som ska vara inlämnad på torsdag. Jag har ingen koll på någonting, alla ord, fotnoter, länkar, böcker, ja allting har bara flutit omkring i en enda stor röra. Jag har inte ens läst arbetet än, jag har nästan bara skrivit. Jo, jag har nog faktiskt bara gjort det. Men inte nog med att vi har inlämning, vi ska ha ett historiaprov dagen innan, alltså på onsdag, på svensk historia under 1600-1800-talet. Jag skulle gärna berätta hur underbart lite jag gläds av det, hur mycket jag istället bara skulle vilja koncentrera mig på absolut ingenting annat än min a r t o n å r s d a g som är om fyra dagar. Jag, arton år. Hur gick det till, kan man fråga sig. Men fort har det gått.

Nu ska jag bädda, duscha och sedan mysa ner mig i sängen och njuta av OC. Jag har insett att jag borde ha blivit påmind om den serien ungefär EFTER SKOLAN SLUT, för jag känner att oj, vad det här inte är bra för mina betyg. Eller min sömn heller, för den delen. Eller min perfekta beachkropp, för jag blir alltid så sugen på något när jag tittar på det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: