Gotland med Linnéa dag ett

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag skulle jag till läkaren för att kolla upp min glutenintolerans. Jag, Linnéa och pappa gick till bussen borta vid Bingeby, men vi var lite tidspessimister och kom fram tjugofem minuter innan bussen skulle komma, så vi gick över vägen till den andra busshållplatsen för där kunde vi sitta ner och vänta för där finns en busskur. Jag skänkte Zara en tanke och satte mig på mina vantar så jag inte skulle frysa. Sen kom bussen och vi gick över vägen, åkte till sjukhuset och Linnéa stannade i väntrummet tillsammans med miljökunskapsboken och mina ytterkläder. När jag kommer ut igen, efter ca en halvtimme så tar jag mina saker och börjar gå ut när jag kommer på att jag inte har mina vantar, så går in igen för att hämta dem. När de inte ligger kvar på stolen så kommer jag just på att jag varit klantig igen, sådär typisk Nathalie-ig igen. Jag tog aldrig med mig vantarna när vi hoppade på bussen. Jag lämnade de där på bänken, i busshållskuren, tillsammans med massa människor. (Två stycken). Fanfanfan, det var ju mina mysvantar som jag fått utav mamma. Skit också, att jag alltid ska vara så slarvig. Hur som helst, inte så mycket att göra åt saken så vi hoppar på första bästa buss tillbaka hem igen. Märker efter en stund att den kommer att åka förbi den busskuren, så pappa ber busschauffören att stanna för att kolla, och mycket riktigt - där ligger de, exakt som jag lämnade dem.

Ikväll har jag och Linnéa försökt kolla på Gilmore Girls i över en timme, men verkligen allting har velat stoppa oss. Internet krånglade, så vi bytte från mitt mobila till mammas, men filen "finns fortfarande inte" och vi blir lite frusterade, speciellt när vi såg halva avsnittet hemma hos pappa men avbröt för att vi skulle hem till mamma. Försöker med en annan spelare, då funkar det en stund till men sen låser det sig. Försöker få det att funka lite till, det funkar men plötsligt låser sig datorn och blir helt svart. Får tillslut äntligen igång det igen, och ser kanske två minuter innan det slutar funka igen. Vi är helt frustrerade, en och en halv timme senare. Ger upp och nu ska vi sova. Godnatt.

Vi blev polare med Darth Wader

Vi klev in i kyrkan och tände varsitt ljus
Köpte en skjorta till pojkvän, provade den och bestämde mig för att behålla den själv (nästan i alla fall)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: