i stockholms terräng

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag har varit en minst sagt intressant dag. Jag har inga pengar på min mobil så jag har missbrukat mitt mobila bredband. Vad hade jag gjort utan det? Jag är helt förlorad utan kontakt med omvärlden.
Dagens energiintag: En liter glass och en daim. Jag mår rätt så bra nu.

Fick i sista sekund (!) skjuts för att hämta kortet (tack, räddade mitt liv idag), men fastnade i en snödriva och fick för andra gången i mitt liv putta en bil. Upplevelse. Jag märker att jag har missat mycket medan jag har bott på Gotland. Snöoväder, till exempel.

Imorgon är det Tyskland som gäller, så kväll åker jag, Magnus och Linnéa in till stan för att tillbringa natten där och slippa kliva upp så ruggigt tidigt imorgonbitti. Första utlandsresan jag och Magnus gör tillsammans, ska bli väldigt mysigt. Vad jag mest ser framemot? Julmarknaden tror jag. Lät så gosigt när man läste om det, "christmas market".  Nu får jag bara inte glömma fixa pengar, nu när jag har kortet igen. Hoppas bara forex-bankerna har öppet imorgon när vi sticker. Annars får jag det lite jobbigt. Nu ska jag.. Säga hejdå till mitt lilla hem. Kanske packa en flyttkartong eller något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: