jag ser inga gnistor slå från min egen glöd

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Nu är jag på spåret igen. Första lilla träningen idag varvat med plugg, gilmore girls och någon vecka för gammal mat. Jag behöver verkligen bli lite nyttigare av mig, min kropp kan inte må så bra. Jag stoppar verkligen i mig allt jag kommer över.

Jag vill att katten ska komma hit, så jag slipper sova ensam. Och på tal om det så kom jag underfund med en sak häromdagen.
Jag är hemma väldigt sällan, och när jag väl är det är det väldigt sällan som jag är det själv.
Jag är iväg hela tiden, mitt hem är bara en avlastningsplats för allt jag inte orkar ta med mig på alla mina äventyr. Jag har inget behov av att vara ensam hemma och bara ta det lugnt och koppla av, få egentid. Jag har försökt intala mig det sen en tid tillbaka att jo, det är klart jag behöver det, alla behöver ha tid för sig själv. Men nej då, inte jag. Inte än i alla fall. Jag kanske springer ifrån tiden men det är lika bra det för den kommer ändå komma ikapp mig någon dag. Jag kan förstå de som känner att det kan vara skönt att vara ensamma, men jag behöver inte vara det. Eller vill inte vara det, klarar inte av det. Jag behöver alltid göra någonting, alltid träffa någon, hitta på något. Jag har länge funderat på om jag är en väldigt rotlös person. Nu har jag kommit fram till att ja, det är jag verkligen. 

Nu måste jag plugga. Har pluggat, men känns inte som att det räcker. Plugga. PLUGGA. P L U G G A. Åhh.
Hoppas han den där tommyslaven är en bra lärare.
Man skulle leva sitt liv på en buss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: