Sandra 25 - en månad senare

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Ute och firade Sandras 25-årsdag igår (en månad senare). Började kvällen hos Zara med middag och annat skoj, fortsatte nere på Storpub. Jag känner att för min del hade kvällen blivit lyckad om vi stannade hos Z hela kvällen, och det av tre anledningar:
1) Vi fick stå i kö alldeles för länge i kylan.
2) Inträdet! (vilken idiot betalar så mycket för att komma in på ett ställe i Nynäs? Fattar inte varför jag gick dit överhuvudtaget).
3) De flesta som var där var bara drägg och andra sorgliga människor.
Jag kände att det var helt dött på mitt nöjesplan timmar innan vi gick därifrån, men rörde mig i alla fall hemåt runt tjugo över två. Pulsade genom en meter snö i Converse men var alltför trött och irriterad för att orka bry mig. Kom hem vid tre, bestämde mig för att jag inte orkade packa inför Tyskland imorgon (idag) så jag bestämde mig för att packa där och då. Gick och la mig vid fyrasnåret, somnade strax därpå i ett iskallt litet rum. 
Imorse väcktes jag av att Zara ringde och sa att hon hade mina saker men skulle åka iväg för dagen så jag hoppade ur sängen, in i mina vinterkängor och pulsade fort som tusan ner till tåget för att hoppa på, åka till Nynäsgård, få sakerna, åka hem. När jag kom dit helt genomsvettig efter att ha halvsprungit för att hinna, så är tåget tjugo minuter försenat. När tåget väl kommer så går det inte att stänga dörrarna på grund av all snö. Kommer i alla fall till Nynäsgård och fick sakerna, väntar på tåget några minuter för länge, pulsar hem igen, slänger mig på sängen och konstaterar att jag ändå är ganska nöjd med morgonens äventyr. Nu ska jag hoppa i duschen, sen blir det nog Gilmore Girls eller Gossip Girl och lite glass.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: