en helt simpel fredag

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Drömma världens mardröm om att jag missade matteprovet, vakna kallsvettig, skratta av lättnad när jag upptäcker att det bara var en dröm, mysa med L-E och N-L innan jag stiger upp, fixar världens taggfrukost inför provet, blir klar, chansar på att ta bussen som kommer till skolan precis innan skolan börjar, får panik över radianerna och memorerar det i sista sekund medan min lärare står mittemot och påminner mig om att Nathalie, det där kan du, var inte så orolig. Får provet, öppnar provet, gör provet och inser att det är en uppgift som ens snuddar vid radianer. Blir arg, lämnar in provet, äter lunch, c3:ar lite, spelar angry birds och fixar trestjärnigt på bana åtta, går på svenskan, blir nervös och illamående inför nationella i svenska B, gör sälle hem med tre stressade pojkar, kommer hem, pluggar samhälle, äter mat, pluggar samhälle, äter mat igen, pluggar samhälle, skriver en text till min slarviga kusin som glömt den och skickar iväg den till henne, pluggar lite till, facebookar med mia, övningskör hem till mig, hämtar viktiga saker och kläder till imorgon, kör tillbaka till b-lura, sitter här, kollar tåg till Farsta imorgon, bloggar. Sover. Saknar pojkvän. 

Bild - jag och kusin för några helger sedan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: