sandras b-day

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Åren bara springer ifrån oss. Kommer du ihåg på Gotland, när vi gick på stan och du alltid hade en kompis med dig? Jag skämdes lika mycket varje gång, för du var så mycket äldre, och häftigast i världen var du också för den delen. Jag var så stolt över att vara din kusin och du var min idol. Som henne ska jag vara när jag också är så gammal, tänkte jag ofta när jag var liten. Jag minns det som igår när du kom till min skola och skulle hämta upp mig. Redan då blev mina killkompisar störtförälskade i dig. Jag gick i tredje klass på tjelvarskolan. Idag går jag i trean på gymnasiet och samma scenario upprepar sig.
Nu är vi här, flera år senare. Båda har lämnat Gotland och växt på olika sätt. Ändå är vi här tillsammans, inte du och inte jag, utan vi. Idag fyllde du 25 år. Samma år som du skulle fylla 16 minns jag att du, jag, morfar och Tove var inne på Lekstugan, Babyborn-avdelningen. Jag vet inte om jag fyllde år då eller skulle fylla år strax därpå, men vi kom in på att du skulle fylla 16 och du sa att du, nu citerar jag: "Skulle behöva börja med rullator snart". Jag var nio då. Du har inte förändrats ett dugg sen dess, du är fortfarande lika nojjig över din ålder, men fortsätt upprepa för dig själv att det bara är en siffra på ett papper. Kolla på oss så vet du att det stämmer.

Hoppas du haft en bra födelsedag, jag älskar dig.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Min älskade älskade du, det finns ingen finare än du! hahah höll på att garva arselet av mig...kommer oxå ihåg hur impade grabbarna va. greaat att de e de nu oxå;P haha..tur att ja har samma snygga gener som dig! Underbar dag å kväll! TACK återigen. Klockrent skrivet, du borde bli poet. Puss fining!

    2010-10-28 | 22:46:35

Kommentera inlägget här: