Händelserik helg

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Carla Bruni - Quelqu'un M'a Dit
I lördags blev det en remake från i somras. Jag, Max och Linnéa hemma hos henne, tjillar, gör allt och ingenting men det blir ändå så lyckat. Halva Pulp Fiction och spagetti (köttbullar) med mycket smör och salt och ketchup och örtsalt. Skrattskrattskratt. Inte-sova. Hem halv fem på morgonen, sova med pojkvän som varit ute alldeles för sent.

Söndagmorgon och Virginia anländer med båten. Vi åker till morfar och hänger med han hela dagen. Kool-morfar. Käkar indiskt och handlar efterrätt på Kungsholmstorgs ICA: Varsitt 0,5 l glass, 4-pack Red Bull, en påse Polly och två pigall. Kommer hem vi sjutiden, pluggar som en galning  inför provet (eller?) och planerar att somna i tid. Jag som har noll tidsuppfattning gissar på att vi slutade prata runt två timmar efter att vi gick och la oss klockan tolv.
Jag var dock inte alltför trött idag. Provet var det sämsta jag sett i hela mitt liv. Men jag tog mig igenom det och kom hem en timme tidigare. Någon hade sovit i min säng hela dagen. Det var mysigt att lägga sig där när hela sängen var alldeles varm. Pluggade SH och svenska, Pirates of the Caribbean, cheezeballz, chips och avslagen hallonsoda. Perfekt.

När jag vinkat hejdå till tåget och Virginia gav jag mig iväg på säsongens första joggingrunda. Känns bra. Nu står jag inför dilemmat DH & glass eller bortsa tänderna & plugg. Orientering imorgonbitti. Skjuts tack så mycket, räddar hela morgonen. Hela dagen. Hela veckan tillochmed, för jag är inget stort fan av orientering, så jag får njuta av bilfärden istället.
Nu börjar det spåra lite smått. Godnatt.
Bilder från helgen

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: