Visst du kan skratta och låtsas som ingenting

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Tiden går så sjukt fort. Det känns inte som alltför länge sedan som Linnéa och Emma anordnade en surprise-grillkväll till min nittonde födelsedag, ändå är det snart tre månader sen. Det är ett halvt halvår.
Jag minns inte min första riktiga dag på DG, men jag minns de flesta gånger jag tagit mig till och från jobbet. Och alla timmar på jobbet. Den här sommaren har jag knappt gjort annat än jobbat, den enda tid jag har haft över till att lyssna på musik och vara för mig själv har varit på väg dit och tillbaka. Galen i dig, hon är flickan och where them girls at är låtarna som alltid kommer påminna mig om sommaren 2011; morgnarna, nätterna, jobbet, människorna jag träffat och sakerna vi sagt, gjort och skrattat åt. Jag har knappt hunnit träffa min familj eller ens haft tid att känna efter eller älska. Jobb har försummat folk i min närhet, men gjort är gjort. Snart är det höst och vem vet vad som kommer hända.

Just nu är jag på Gotland för att umgås med familjen och förhoppningsvis en del gamla vänner, om tiden räcker till. Jag måste välja med omsorg, vilket stör mig. Jag vill kunna göra allt, träffa alla och uppskatta varenda minut av livet. Älska de jag vill älska, klippa bort de som inte förtjänar mig och fortsätta vara ung resten av livet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: