Äventyr i Uppsala

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Igår åkte jag till Uppsala och hälsade på Sofia. Vi hittade henne i en rondell, så jag tackade för skjutsen och klev ur. Deras grupp (Gubben i månen) var på uppdrag; de skulle göra någon film av något slag, så jag följde mest med där och försökte få ett ord eller två med Sofia så fort tillfälle gavs. De byggde en tidsmaskin och dansade i roliga, vita dräkter och jag stod och kollade på. Nollning verkar vara en rätt så kul grej. När Sofia väl tyckte att allt var klart så gick hon och jag på en långpromenad genom halva Uppsala, nästan så vi gick vilse. Men på vägen bestämde vi oss för att gå på bio och samtidigt äta Ben & Jerrys. Men när vi kom hem och insåg vi att vi aldrig skulle hinna. Vi köpte därför B&J's, gick till videobutiken och hyrde "Coco Chanel" och var väldigt nöjda med det. En väldigt bra kväll, och dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: