Dag 5 - vad är kärlek?

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Vad är kärlek? Jag vet inte vad kärlek är. Det är väl något väldigt individuellt, och personligt. Kärlek är något man inte kan sätta fingret på vad det är, det skiljer sig från person till person. Kärlek för mig är detsamma som lycka. Kärlek är när jag känner mig levande, när jag får vara med någon jag bryr mig om. Kärlek är en känsla. Det är den där känslan som spritter i hela kroppen och du kan inte sitta still för du har så mycket kärlek, du vet inte vart du ska ta vägen. Kärlek för mig är när jag ser på en annan människa, och det enda jag kan tänka på är hur lycklig jag är, just då, just där. Kärlek är när jag hör en röst, en röst som jag har saknat, en röst som jag känner igen och mår bra av att höra. Att höra just den där rösten, just då, just på det sättet - det är kärlek.

Jag skulle kunna hålla på i evigheter, det finns så många sätt att försöka förklara det på. Men här var ett litet försök åtminstone.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: