Dag 6 - min dag (alla hjärtans dag)

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag vaknade 06:50 men snoozade till 07:10. Ville inte lämna mitt sovsällskap och den varma sängen. Fixade mig, åt frukost, gick alldeles försent, glömde väskan hemma, förfrös i -13. Beställde en macka i kaffis, köpte ett skrivblock till psykologin. Hade psykologi. Störde mig på läraren. Ville strypa någon. Träffade Linnéa, åt lunch. Gjorde färdigt min psykologiuppgift, pluggade biologi breddning. Hade en världelös miljökunskapslektion, skrev en labbrapport. Köpte mackan, gick till tåget, pratade med mamma. Åkte tåg, pluggade religion på tåget, hoppade av vid Handen, jobbade 16-20:30, halvsprang till tåget, åkte tåg, kom hem. Packade, åt, pluggade. Nu ska jag alldeles strax sova.


Kul alla hjärtans dag. Alla verkar ha haft en väldigt mysig och romantisk dag med sin partner, alla utom jag som har jobbat. Ingen alla hjärtans dag förra året, ingen alla hjärtans dag i år. Men jo, kanske i efterskott. Nu ska jag äta upp resten av geléhjärtana som jag fick av Magnus igår.


Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: