Gilmore Girls

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag borde skaffa mig ett liv. Ända sedan klockan fyra har jag suttit här i soffan, bänkad framför Gilmore Girls, ätit två tallrikar yoghurt med müsli och honung, och väntat på att min väldigt fina pojke ska komma hit. Men nej då, han är hos Geten och kollar på film och har trevligt - med min mobil. Ja, för första gången sedan, jag minns inte(!), så glömde jag min mobil hemma. Och nej, inte hemma hos mig, utan hemma hos honom, där ute på landet, långt bort från mig och all täckning i världen. Men snart kommer förhoppningsvis Emma hit en liten stund, så fort hon är klar med att ha ett roligt och händelserikt liv. Visst om jag hade gjort något ordentligt som att läst eller pluggat eller i alla fall lärt mig något, men nej jag har suttit och fantiserat om att få vara Rory Gilmore för en dag, eller en kväll. Sen har jag lyssnat lite på Veronica Maggio - Jag kommer. Den är bra och påminner mig om hur kär jag är. Inte i henne, men jag älskar hennes röst, hennes text, hennes låtar, hennes tonlägen, hennes allt. Baby, jag tror jag är kär.

Imorgon ska jag jobba 12-19. Skulle egentligen ha jobbat extra idag, men klantig som jag är så lämnade jag mobilen hemma och missade ALLT. Jag är lite arg men försöker undvika att svära. Nu kanske jag ska passa på att skriva lite dagbok. Eller logga till projektarbetet! Två loggar som bara väntar på att bli skrivna. En fredagkväll. Bra idé, Nathalie. Nej nu kom just Emma. Loggarna får vänta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: