Lovets första lediga dag

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

I söndags begav mig till Rågsved för att tillbringa eftermiddagen/natten hos farmor. Vi åt god mat, spelade kort och kollade på deckare och en dokumentär om skitjobb i det unga Sverige. Idag åkte jag från farmor på eftermiddagen för att hälsa på morfar. Det var en trevlig pratstund och jag fick en bok som jag är rätt sugen på att börja läsa, jag nämnde den i förra inlägget. Ända sedan jag kom hem har jag kollat på Gilmore Girls. När jag tröttnade på det (för ca en halvtimme sen) bestämde jag mig för att packa allting för Gotlandsresan så jag har det gjort och slipper tänka på det imorgon. Sagt och gjort. Nu har jag tröttnat på att lyssna på musik, vill inte gå och lägga mig och vill inte göra någonting annat. Eller jo, jag vill ligga här i soffan, mysa under täcket, äta några mackor (även fast man inte ska äta såhär sent egentligen) och njuta av några till GG-avsnitt. Jag kanske ska försöka titta på så många avsnitt så solen hinner gå upp igen, så kan jag sova några timmar för att sedan leva en hel dag med att plugga, uträtta ärenden och längta. Jag längtar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: