McD

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag brände jag mig två gånger på jobbet. Första gången var vid grillen, och jag hade plasthandskar på mig, och det var väldigt lite. Det gjorde ont som, jag vet inte. Men jag såg inget märke så tänkte väl att äh, det var ingenting. Det fortsatte att göra ont och svida, men antagligen hade det gått för lång tid tänkte jag, så jag sköljde det aldrig med kallt vatten. Men det verkade inte vara så farligt, för det syns ingenting.

Andra gången jag brände mig var på brödmaskinen. Och då var det snäppet värre, för jag vet inte om det verkligen gjorde förbannat ont eller om jag bara blev chockad, men jag var nära att börja gråta. Så ont gjorde det. Eller så chockad var jag. Nu sköljde jag i alla fall med kallt vatten, men jag hatar kallt vatten så jag höll bara en kort stund. Fortsatte flippa hamburgare, kom att tänka på vad min NO-lärare i nian alltid pratade om vad man skulle göra utifall man bränt sig, så jag gick och hängde lite till med kallvattnet. Nu har jag ett rött, skadat område på mitt vänstra pekfinger. Det är inte så kul.

Det syns inte så bra på bilden, men det ser för jävligt ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: