mitt i veckan och därefter

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

I tisdags åkte jag till Saltsjöbaden för att tillbringa lite kvalitetstid hos kusin Fabian. Måste bara inflika att jag blivit bjuden på middag två gånger inom loppet av tre dagar och fick samma maträtt båda gångerna. Jag klagar inte, jag tycker mer att det är lite ironiskt, vad är oddsen liksom?

Hur som helst. I onsdags var vi med marininriktningen och kollade på en operation på Danderyds sjukhus. Det var en korpulent man som hade prostatacancer som skulle opereras bort. Det var sjukt koolt att få se, och jag insåg där och då att jag var alldeles för äckelmagad för att kunna bli läkare. Fascinerad? Ja absolut. Men jag blev inte direkt sugen på att rota runt bland någons inälvor.
Klockan 16 var det dags för ett extrapass, så det var bara att sätta sig på tåget så fort man hade kommit hem. Jag fick lära mig kassan och blev utsatt för en väldigt retsam kund som jag antar insåg att jag var ny. När jag kom tillbaka till Nynäs stod Magnus där med sin bil, utan sin pappa i passagerarsätet. KÖRKORT - check! För Magnus alltså. Jag har mitt mål: till sommaren. Jag hoppas att det ska bli lite lättare nu när jag jobbar.

Igår åkte jag, Magnus och Geten ut på Muskö och busade, åt al Porto-middag hos mig och lekte på Coop-parkeringen innan vi åkte hem och somnade på en gång, efter lite solsidan.

Nu ska jag kolla på söndagens avsnitt av solsidan, därefter blir det antagligen Gilmore Girls, lite körkortsplugg och ja, sedan, vem vet? Living on the edge, som jag brukar säga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: