fredag FRIdag

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag har äntligen kursprovet i fysik B avklarat, så när jag var klar bestämde jag mig för att fira det genom att hoppa över sista lektionen och satte mig därför på tåget in till stan. När jag kom fram till T-centralen var jag så kissnödig så jag trodde att jag skulle sprängas och kunde därmed inte stå still så jag vandrade fram och tillbaka, runt runt över hela centralen tills Emma kom till vår mötesplats. Folk måste ha trott att jag planerade något ondskefullt, jag kände mig i alla fall väldigt skyldig. Hur som helst, vi gick hem till morfar och fikade lite med honom innan vi satte oss på tåget tillbaka till Nynäshamn. I en halvtimme fick jag sitta bredvid och mittemot äldre män som luktade illa, tog halva min stol och hostade riktigt vidrigt. Emma bara sov, lugnt och fridfullt snusade hon mot min axel.

Från halv sex till nu ungefär har vi haft ett litet mini-filmmaraton: The Back-Up Plan, Stay Cool och Salt. The Back-Up Plan var en sån där mysig, underbar, rolig, romantisk film som får en att skratta och gråta djupa lyckotårar. Stay Cool var mest underlig och Salt var g r y m. Angelina Jolie är numera inte bara snygg (det har hon i och för sig inte varit på ett tag) utan också skräckinjagande och livsfarlig.

När jag kom hem funderade jag på att gå ut, men jag tror jag hoppar det. Gilmore Girls in my heart. Te. Godis. Mjölk (har inte druckit mjölk på en vecka, FYI). Ta ut täcket till soffan och mysa. Kanske somna här och vakna mitt i natten för att släpa sig in i sovrummet och fortsätta sova djupt. Vakna imorgon när jag vill och inte göra någonting förutom att beta av några till GG-avsnitt och gymma. Sen vet jag inte vad som kommer hända.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: