heja heja heja aaaa a

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Idag har jag konverserat med tre av mina nya grannar. En tjej var ungefär i min ålder och verkade jättetrevlig. En kvinna ropade på mig när jag var på väg upp till mig, och berättade för mig att det var hon som hade slängt granen där ute, men att hon skulle ta reda på den snart för hon skulle såga isär den, men just nu fick den ligga där ett tag. Jaha, okej, då vet jag? Hon kändes som en sån där lägenhetsgranne som verkligen tar det här "samboendet" på riktigt allvar. Bäst att jag berättar för henne när jag ska ha min inflyttningsfest då. Den tredje var en man som stod och skottade gången förut när jag kom hem från körlektionen. Tyvärr minns jag honom inte riktigt ordentligt, för jag sa hej och han svarade med godmorgon, vilket gjorde mig väldigt förvirrad, för mig var det snarare sen förmiddag, och han var gammal dessutom. Så, jag glömde bort honom.

Nu har jag precis lämnat av pappa vid tåget och införskaffat lite sladdar och kontakter till min lägenhet. Yoghurt, müsli och honung framför Gilmore Girls innan Magnus övningskör hit och jag övningskör hem till honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: