nyår, och vad som hände sedan

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Nyår firade vi in hemma hos Nandorf med god mat och gott sällskap. Outfiten var en helsvart en med spets, röda läppar och kavaj. Dock rörde vi oss hemåt relativt tidigt, runt tretiden. Fick sovsällskap av en envis Fredrik som prompt skulle släpa in sängen från förrådet istället för att bara sova några timmar på soffan. Kul kille.

Dagen efter vaknade var den slöaste dagen jag har haft på hela året. Vaknade vid tolv, Fredrik stack vid ett, lagade lunch, gick omkring och njöt av att vi kunde vara i olika rum på samma gång, kollade på Kopps, åt godis, sov några timmar, tog en promenad till Coop och handlade middag, där det dyraste var köttet som kostade 24 kronor. Hasselbackspotatis, vitlöks/chilimarinerad fläskkotlett med bea och ett glas vin. Den perfekta dagen avslutades med två filmer - Taken och The Incredible Hulk - med sips, dip och cheezeballz. ZZzzzz. Det stör mig lite att det stavas med z, känns så fel.


Idag hoppade jag och Sandra på tolvbåten ner till Gotland. Jag ska fira sen jul/nyår med mamma och njuta av att bli omhändertagen. På onsdag åker vi hem med båten 07.05, och därefter väntar övningskörning med Mia och kvällsmys hos Sandra, dagen efter det min andra körlektion.
En helt irrelevant bild från i somras

Kommentarer


Kommentera inlägget här: