Dag 17 - mitt favoritminne

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Att be mig välja ett minne och göra det till mitt favoritminne lär bli svårt. Och istället för att gå in på ett specifikt så tänker jag rabbla upp några stycken istället, och de som var med vet vad det handlar om.

- Uppväxten med Robin, varenda minut gjorde han mig till den lyckligaste lillasyster på jorden
- Alla gånger farmor var min bästa vän och lekte med mig som en jämnårig när jag var ett litet barn
- Varje helg ute hos morfar tillsammans med Robin (och senare även Virginia)
- Varje gång morfar hämtade mig från skolan i sina megasuperkoola bilar som jag skröt så mycket om för alla som orkade lyssna
- Varje sommar i Tofta tillsammans med Virginia
- Varje pizza på taket- vår tradition
- Året i Nynäshamn (innan jag flyttade hit)
- Året/(n) efter jag flyttade hit
- Första dagen i gymnasiet
- Tiden jag bodde hos Sandra
- När jag träffade Magnus
- Första gången Magnus sov hos mig
- Resten av tiden med Magnus, (samma mening som med Robin fast byt ut ordet lillasyster mot flickvän)
- De gånger jag träffat min bror Daniel och hans familj
- Alla årliga bilutflykter med pappa och farmor
- Alla promenader och pratstunder med mamma
- Alla mys- och festkvällar med Sandra
- När Nova-Lee sa mitt namn för första gången
- Sommaren 2010
- När Lovisa-Eleonora säger att hon saknat mig efter att jag varit borta en period
- När jag körde motorväg för första gången (igår, jag har fortfarande en adrenalinkick)
- Kirunaresan

Här var ett urval av minnen, från det att jag var liten till idag. Jag skulle kunna rabbla upp en väldig massa fler, men känner att jag här också har sammanfattat mitt liv rätt så kortfattat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: