studentskiva och sedan; den bittra verkligheten

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Vår studentskiva ägde rum i onsdags och jag kan inte säga annat än att jag är helnöjd. Ingenting gick fel på hela kvällen, förutom möjligtvis lite dålig luftkonditionering på dansgolvet, men annars har jag ingenting dåligt att säga om den. God mat, gott sällskap, kul kul kul. Det var inte ens kallt på morgonen när vi var tvugna att vänta på tåget utomhus morgonens två första timmar. Jag och Linnéa kom hem klockan sju på torsdagmorgonen, vilket automatiskt ledde oss till noll sömn. Trekvart hemma, ett glas juice, en banan, mjuksbyxor och solglasögon på när det var dags att ta sig till skolan. Inatt sov jag nio timmar, somnade i bilen på väg hem, sov i två timmar när jag kom hem och jag är fortfarande rätt trött. Slutsatsen är att jag är väldigt dålig på att vara ute, du kan kalla mig orutinerad.

Tyvärr, så vet ju alla att ingen studentskiva utan själva studenten. Och vilken ångest jag har. Jag vill inte sluta gymnasiet, tiden har gått alldeles för fort. Eller jo, jag vill sluta. Nej, jag vill inte. Jag vill stanna, spola tillbaka tiden, uppleva allting igen; allt det roliga, allt det jobbiga, (förutom fysiken då förstås), allt där emellan. Tre år. Har det verkligen gått tre år? Har jag spenderat TRE år med de här människorna, och nu är det bara tack och hejdå kvar? Efter tre år? Jag kan inte släppa taget, jag är alldeles för sentimental för mitt eget bästa.
Om en vecka är allting över, life as we know it avslutas med lite vagnåk, hög musik och fylla. Pussar och kramar och nerspillda kläder. Studentmössor med massa klyschiga "du gjorde min gymnasietid till den bästa, vi måste ses i sommar!" nedkladdat lite hastigt inuti. Men sen då? Jag fasar inför den 1 juni, jag vill inte att det ska vara slut. Inte nu, inte här. Låt mig få vara kvar, bara lite till, bara så länge jag vill.

Emma, jag, Linnéa

Kommentarer

  • Kalle säger:

    SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    2011-05-22 | 18:50:50
  • marrree säger:

    pooooddingar :D:D

    2011-05-24 | 15:51:34

Kommentera inlägget här: