jag kommer jag kommer jag kommer, jag är nästan där

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Det är faktiskt inte så kul att komma hem till en tom, nästinpå ekande lägenhet. Man vill komma hem till något, till någon, ha någon att berätta allting för, någon att skratta med och krama om. Man vill komma hem och känna att man är saknad, men det enda jag har som sällskap här är det undre lagret av en paradischoklad. Jag kan ringa mina föräldrar och berätta allting för dem, men det är inte alls samma sak, det påminner mig bara ännu mer om avståndet. Så jag ringer inte. Jag berättar inte att hej, nu har jag kommit hem. Jag mår bra, det var kul. Vi  gjorde det och det och jo just det, det här hände mig då och sen kom jag på att [...].

Jag vill hem. Jag har en sån hemlängtan nu så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag vill ha min mamma här, för jag saknar henne så jävla mycket. Nästa helg ska jag åka till Gotland. Jag ska nog till och med ta ledigt på fredag, så att jag kan åka ner på torsdag kväll.

Så, nu är biljetten bokad. Det här är seriös hemlängtan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: