en tröttsam dag

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Ställde klockan på fyra imorse, kom upp halv fem. Tog mig till jobbet inne i Gamla Stan där jag började klockan 0700. Slutade tolv, åkte hem. Kom till ytterdörren och insåg att min nyckel inte fungerade, belv arg och frustrerad - jag ville ju bara kasta mig på sängen och pilla mig i naveln och kanske somna en stund nu när jag faktiskt hade chansen. Men nej. Tog Sofias cykel och race:ade bort till skolan, där jag sprang runt som en vilsen hundvalp och letade efter Sofias mamma så jag kunde få hennes nyckel. Hittade henne, fick nyckeln, cyklade hem fortare än vindern (var tvungen eftersom jag tävlade med tiden). Lyckades komma in, testade min nyckel och insåg att den fungerade alldeles utmärkt. Blev arg och frustrerad ännu en gång. Jag var vid denna tid på dygnet ordentligt trött, skulle träffa Magnus men så blev det visst inte. När Sofia stack till sin träning tog jag på mig löparkläderna och sprang rundan, men idag gick det väldigt segt. Körde ett styrkepass, åt mat, mådde illa. Åt lite kladdkaka och grädde, mådde bättre, mådde illa igen.

Nu ska jag och Sofia kolla på Gustafsson 3 trappor upp - jag missade ju det igår eftersom jag jobbade stängning. Sen är det dags för mig att släcka lampan och somna och sova i flera timmar, för imorgon ska jag in och jobba i stan igen. Min chef sa idag att jag får börja nio varje morgon istället för sju, eftersom jag inte bor i stan och det tar ett tag att pendla. Det är väldigt sällan (läs: aldrig) som man lyckas få en så bra chef. 

Jag saknar min bästa kompis Virginia. På andra sidan jorden gör hon ingen nytta, det är dags för henne att komma hem nu. Inte i maj. Nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: