om du var jag skulle du göra samma sak

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Har duschat, ställt klockan på 0614 och kröp nyss ner i sängen. Har letat rätt på ett duntäcke, så nu slipper jag förhoppningsvis att frysa ihjäl om nätterna. Härom natten var det så kallt så jag var tvungen att ha täcke, filt, morgonrock, pyjamas och tjocktröja innan jag kunde somna. Det var som vinter, sjukt kallt. Det är som vinter dygnet runt i det här huset just nu, men jag stormtrivs ändå.

Imorgon ska jag testa på att ta 861:an till gullmarsplan istället för pendeln till Farsta. Toppenbra, förutom det lilla faktum att det är en dryg halvtimmes promenad till busshållplatsen ute på motorvägen. Fast jag får väl helt enkelt se det som vardagsmotion. Måste gå hemifrån runt, vadå, kvart i sju? Jaja, valet att jobba inne i stan är ju faktiskt endast mitt, så jag ska inte klaga.

Nu är det verkligen dags för mig att sova. Sofia är borta ikväll, ingen aning om när (eller ens om) hon kommer hem ikväll. Hon sa tio, men jag slår vad om att hon har glömt bort det. Skulle vara så.. Sofia. Hur som helst, godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: