pendla eller inte

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Jag är lite osäker på om jag verkligen ska ta jobbet i Gamla Stan när allt kommer omkring. Känns riktigt segt att pendla, speciellt då jag oftast börjar klockan sju på morgonen. De dagar jag börjar sju måste jag gå upp strax efter fyra för att hinna med bussen som går härifrån 05:22. Det är inte mänskligt. Men nu när jag satt och skrev upp alla mina tider för oktober insåg jag att jag bara jobbar en vecka allt som allt i stan. Och det kan jag väl stå ut med tycker man. Det är ju ingenting. Det är bara 33 timmars resande. Det är lugnt.

Idag har jag lärt mig att skjortor vill man inte ha. Eller jo, man vill ha dem. Men man vill också väldigt gärna vara rädd om och vårda dem. För det är absolut inte roligt att stryka. Slöseri med tid, känns det som.

Imorse började vi dagen med en löptur på ca 6 km. Det var sjukt skönt när vi kom hem. Imorgon innan jobbet ska jag springa den ensam, så håller på att ladda ner lite musik ATM. Hoppas bara att jag hittar, jag har väl inte världens bästa lokalsinne. Fast, det märker vi ju imorgon.

Nu ska vi kolla på "Gustafsson 3 trappor upp". Vad jag och Sofia skulle göra utan TV4play har jag inget bra svar på. Inte kolla ikapp Idol och Gustafsson i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: