ännu mer godis för att stilla mina nerver

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

Imorgon ska jag provjobba på Coop Nära i Gamla Stan. Jag börjar klockan åtta, så nu borde jag egentligen ligga och sova, jag borde ha lagt mig för länge sen. Men jag är så sjukt nervös så jag kan inte tänka på något annat. Jag är nog inte egentligen nervös för själva grejen, att jobba. Jag är nog mest nervös för hur jag ska komma dit, jag avskyr kommunalt. Tänk om jag försover mig, missar bussen, t-banan stannar, går sönder, blir kapat, jag går vilse, jag somnar och missar min station, dörrarna inte öppnar sig. Allt kan hända och jag är så sjukt nervös. För att allt ska hända, just i morgon. Men jag är också nervös för att jag kanske får jobbet. (Och självklart om jag inte får det.) Men jag har ju ingen lägenhet i närheten av stan som jag trodde att jag skulle ha vid det här laget, och som jag sagt till chefen på Coop Nära. Ska jag pendla? Ska jag behålla jobbet i Nynäshamn? Ska jag jobba dubbelt? (Kommer aldrig att gå men har blivit till lite av en vana efter sommaren). Jag hoppas ju verkligen på att hitta en egen bostad snart, och helst inåt Stockholm. Dessutom vill jag ha mitt körkort nu, och vill ha en bil. En liten, nätt och billig bil. Superbilen med stort s. 
Smart fourtwo
En sån här skulle verkligen passa mig helt perfekt. JAG VILL.
Imorgon saka jag hem till Magnus igen, efter att ha varit hos min bror hela helgen. Nu ska jag anmäla mig till en bostadsida och sen hoppas på det bästa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: