lata dagar

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

De här senaste dagarna har jag bara tagit det lugnt. Eller inte bara, men så lugnt som jag tagit det nu har jag inte gjort på hela sommaren. I lördags efter att jag kom hem från stan var det Freja och bartömningen gjorde succé i år också. Hela söndagen kollade jag bara på One Tree Hill och i måndags tog jag morgonbussen till Linnéa och hade en ordentlig frukostdate; mackor, ägg, juice, yoghurt, alla sorters pålägg, melon, nektarin, osv. Resten av dagen hängde vi mest och försökte göra chokladrutor men det blev så misslyckat. Vi fick hälla upp "kakan" i två matlådor och ställa in i frysen innan vi kunde äta dem, och inte ens då var de okej. Vi åt dem mest för sockrets skull, vilket jag märkte när jag var på jobbet (konsum) sen från 1645-2130. Jag har nog aldrig mått så illa efter att ha ätit något. Det var verkligen det vidrigaste. Nåja. Kunde inte komma hem igår då ingen kunde hämta mig, så jag fick sova hos Linnéa (vilket jag i och för sig inte har något emot). Vi kollade klart på The Blind Side och hade en trevlig kväll.
Oskar Linnros på Gröna Lund i torsdags
Sallad á la Carlzon


Nu ska jag strax röra min inåt stan. Jag tänkte att det vore bra om jag kan sova hos min bror inatt så jag slipper åka till stan imorgonbitti eftersom jag börjar kl 10. Sen slutar jag klockan 23 så vore toppen om jag kunde sova kvar i stan til torsdag. Sen kom jag på att Vildes kalas är på fredagen, så det vore ju toppen om jag fick stanna kvar tills då. Sen kom jag på att jag åker ju till Uppsala på lördag, så det vore ju toppen om.. Ja, ni förstår. Så nu har jag alltså packat väskan för en vecka och jag har precis insett att jag inte har några linnen eller vanliga tröjor. Fick panik och funderar på om jag ska shoppa när jag kommer in till stan idag. Det ser nog ut som att jag måste det. Både strumpor och tröjor, för jag har inget utav det.
Jag vill ha nya kläder. Jag ska rensa ur min garderob (läs flyttlådor) och slänga det jag inte använder, så att jag faktiskt måste köpa nya kläder.

Nu ska jag kasta i mig några mackor innan jag kastar kläderna och beger mig in mot stan och nya äventyr. Hoppas att jag hinner få över lite Kent till mobilen också, så jag har något att göra i en och en halv timme. Ciao.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: