mo ves li ke jag ger

Kategori: nytt liv, nya tag, ny kraft

De senaste dagarna har varit ohälsosamt onyttiga för mig. En chokladkaka varje dag, chips, läsk, godis, naturgodis. Snart rullar jag fram, se upp för mig. Nej, snart flyttar jag ner till Ösmo och då ska jag skaffa gymkort där. Då ska jag träna varje dag och blunda för varenda chokladkaka jag går förbi. Jag ska äta så mycket nyttigt att jag inte kommer vilja äta en enda onyttig sak. Idag fyllde Magnus 19 år, så efter att jag ätit mig illamående på gammal belgisk choklad på jobbet åt jag mig spyfärdig på förrätt, varmrätt och efterrätt hemma hos Magnus mormor och gotländske morfar. Nej, efter ikväll är det slut med allt detta ätande. Mitt första mål efter denna svacka är att inte äta något onyttigt mån-fre. Och träna. Och vardagsmotionen får man inte glömma.
Nu ska vi kolla på Modern Family. Och äta chips (om det finns några kvar).
Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: