I'm not always shopping, but when I do, I go all in

Kategori: vardag

"50% på ALLT på bikbok". Sms av Julia.
Äsch, tänker jag. Vem behöver nya kläder, egentligen? Inte jag. Jag handlade ju en ny tröja för inte alls länge sen, det räcker. Måste hålla i pengarna, jag sparar ju. Ja, inget mer med det. Jag springer i vanlig ordning ikapp med bussen, tänker, som varje gång, att de här spurterna till busshållplatsen är lite som mitt pre-dinner-snack, fast mer pre-training-snack - it's good for you (me)! 
Jag kommer till gymmet, hoppar upp på bandet och har redan bestämt att det idag endast blir promenad på grund av en ständigt påminnande träningsvärk - i HELA kroppen. Tankarna vandrar hela tiden tillbaka till Bikbok och den där hemska rean. Halva priset. PÅ ALLT. Nej, jag ger upp. Det är ju hur kul som helst med nya kläder! 

Efter 45 minuters promenad kliver jag av bandet och går mot tunnelbanan. 
Två timmar senare: Köat i över en timme, flera klädesplagg snyggare. Och väldigt lycklig över att det aldrig kom någon pengaångest. Jag köpte till och med en picknickfilt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: