uppmuntran gör så mycket

Kategori: träning

Idag kom en tjej som jobbar på gymmet fram till mig när jag vilade mellan två magövningar och frågade hur det gick för mig, att hon var imponerad av hur duktig jag var ("man ser dig här dagligen"), samt att det var så kul för man såg resultat också. Jag blev såklart jätteglad, och ännu mer motiverad att fortsätta! Att få uppmuntran utifrån gör så otroligt mycket för både självkänslan och motivationen. Dessutom känner man sig extra duktig när andra ser och berömmer en för hur mycket man kämpar.


Idag (igår egentligen) började jag med mitt proteinpulver igen. Känner att det är dags nu, tappade det ett tag. Jag använder ett svenskt märke, från Life SHC, om jag tycker fungerar jättebra. Dock är det snart för mig att köpa nytt för presentkortet jag fick av pappa i julklapp, det här börjar ta slut nu. 

Dagens träningspass blev följande:
2 km löpning
13 km cykling
(plankan fram 20 sek - vänster sida 20 sek - höger sida 20 sek) x3 
situps 4x30
crunches 4x30
"cykeln" 4x30

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och ladda om inför imorgon, tror att det endast blir löpbandet imorgon, eller om jag kör löp/benpass. Vi får se. Sovmorgon i alla fall, så det blir en promenad till jobbet! #hoppaspåfintväder.
Sådärja!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Sådärja!

    2012-04-12 | 21:21:21
  • Julia säger:

    Sidplanka! Jag har gått och fnulat efter en ny övning för sidmagen, tack!



    Och du är ju duktig! Du gymmar hela tiden verkar det som. Mysigt förresten med någon som känner igen en på gymmet. Det blir liksom lite familjärt. Jag känner igen många på nak:en. Komiskt nog (och talande för lukten som brukar slå en när man kommer in där) känner jag igen många på deras träningskläder. Men det är ju också lite familjärt sådär!

    2012-04-12 | 23:14:07

Kommentera inlägget här: