födelsedagsfirande

Kategori: vardag

Idag blev det inget gym för min del. Min brorsdotter Angel-Eye fyller 12 år idag, så det var lite kalas där hemma för henne. Kakor, tårta, godis - och jag har fått för mig att jag inte ska äta godis på två veckor. Två veckor, sen får vi se. Jag kanske håller ut längre, jag kanske till och med slutar vara så sötsugen. Jag hoppas verkligen det, för det har varit jobbigt den senaste tiden. Har kommit på mig själv med att bara sitta och fundera på vilken godis som ska bli den nästa, eller "helgens första". Helt sjukt, jag vet. Liksom besatt av godis. Beroende. Så ja, därför har jag kommit på den här idén. Som tur är har jag med mig en (nästan) lika godissugen i den här idén. 

Det är ingen idé att jag försöker berätta lite smått om min nästakommande dag, för de ser alla precis likadana ut; gå upp omänskligt tidigt, jobba, ta mig till gymmet, hem, äta, duscha, tv, sova. Ingen tid emellan. Ingen tid över för någon annan. Jag börjar känna lite att jag bytt ut ett beroende mot ett annat. Godis mot gym. Men det är förhoppningsvis ett nyttigare beroende. 

Hur som helst, jag som åkte hem tidigare från kalaset för att gå och lägga mig tidigare - sov nog dåligt inättras - och precis när jag öppnar dörren så kommer jag ju på det. Filip och Fredrik. Fredrik. Får vi följa med? Ja, klart ni får följa med. Annars så följer jag gärna med er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: