slut på det roliga

Kategori: vardag

I tisdags natt kom jag hem från Malta, och tänkte att jag skulle blogga när jag kunde lägga upp bilder. Men har inte hunnit lägga över dem, så då får bilderna komma i efterhand. 
På min semester åt jag verkligen extremt onyttigt. Godis och glass varje dag, chips, chokladbollar, kakor, läsk, vin varje kväll.. Så nu när jag kommit hem igen känner jag att det är dags att komma tillbaka till verkligheten. Men det är svårt. Jag vill fortfarande sträcka mig efter den där snickersen som ligger där, jag är ju lite hungrig. Jag har svårt att anpassa mig, men jag försöker. Ska dra ner på kaloriintaget nu tänkte jag, så funderar på att köpa en matvåg. Tänkte väl ligga på ungefär 1800 kcal/dag, normalt intag för en tjej är ~2500 kcal. Vågar inte sträcka mig mycket lägre än så, med tanke på att jag fortfarande kommer träna och dessutom är aktiv hela dagarna på jobbet. 

Just nu ser en matdag ut ungefär såhär (med lite överslagsräkning):
2 ägg + shake till frukost = ca 300 kcal
Lax/kyckling med grönskaer till lunch = ca 500 kcal
Shake till mellanmål = 95 kcal
Kyckling/kött med grönskar alt. quinoa till middag = 700 kcal
Eventuellt ägg till kvällsmål = ca 100 kcal

Lägg till/dra ifrån lite. Det är planen för en tid framöver i alla fall. Idag blev det lax efter gymmet. Ikväll tänkte jag tillaga en köttbit kanske, får se vad Hanna säger om det. (Vegeterian?)

Har verkligen ingenting planerat idag. Nu ska jag hoppa i duschen innan jag ska fika med storebror, därefter kanske det blir en promenad runt Djurgården eller en till sväng på gymmet, är ganska sugen på ett benpass. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: