Högskoleprovet

Kategori: vardag

Imorgon är det dags för högskoleprovet. Tidigare idag kändes det lite som domedagen, men nu när jag (i sista sekund) har gjort ett testprov på studera.nu så känner jag mig lite lugnare. En annan bidragande effekt till mitt nyvunna lugn kan vara den nyinköpta linjalen - som jag är helt säker på kommer rädda mig imorgon - och bananer. Nu ska jag krypa upp i soffan med en skål nötter och mörk choklad och njuta av att det är fredag, om så bara för en liten stund, för jag måste försöka sova kring åtta timmar inatt. Det är så ångestladdat, men jag försöker att inte tänka på det. Mest nervös för att gå fel, inte hitta. Kungsholmens gymnasium, byggnaden är sjukt stor. Jag avskyr att verka/vara vilse. Vill bara veta. Allt. 

Förresten, en liten parantes. Idag sprang jag en mil på bandet, och har förbättrat tiden sedan föregående med nästan fem minuter. Jag är nöjd, om jag lyckas förbättra min tid lika mycket nästa gång så är jag nere på under 60 minuter, och det var ju mitt mål! När jag väl är där får jag se vad mitt nästa mål blir, men en sak i taget.
Hade även min sista tid med personliga tränaren igår, och vi körde samma pass som vi gjorde allra första gången, för att se om jag förbättrats något. Passet bestod av 400 m löpning, och tre omgångar rodd, benböj och armhävningar, x21, x15 och x9 och därefter 400 m löpning igen. Förra tiden var 08:58, och den här gången landade jag på 07:31 - en förbättring på nästan 1½ minut! Jag är otroligt nöjd med resultatet. Härifrån kan jag bara fortsätta framåt.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig fredag. Godnatt, jag signar ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: