ingenting kan stoppa mig

Kategori: träning

Här har jag inte varit på ett tag. Men livet rullar på. 

I fredags var morfars begravning. Det var skönt att liksom få ett avslut, ett hejdå.

Vädret har blivit varmare, imorse var det plusgrader och sol när jag gick till jobbet. Har börjat gå hem efter jobbet också, ta vara på vädret så mycket som möjligt. Helgen spenderade jag ute på Debaser med Hanna och Sofia och på Djurgården med Hanna. Mycket fint väder att ta vara på nu, jag får inte nog av våren och alla vårkänslorna som slukar mig. 

Igår hade jag min andra PT-tid. Jag var på gymmet en timme innan och använde löpbandet. Spurta 400 m (hastighet: 14.0-15.5), gå i högt tempo (hastiget: 7.0) och varva detta i en timme. Den här PT-timmen körde vi två pass, en del teknik; bl.a. marklyft och press-ups (osäker på om de verkligen heter så?). Lade därefter på vikter och körde från 10 ner till 1 reps. Andra passet innebar rodd 200 m och sedan 10 st "press-ups" med hantlar, 5kg, på tid. Detta gjorde jag tre gånger och mellan varje set fick jag lika lång vila som arbete. Målet var att förbättra min tid för varje gång. Resultatet blev följande:

Omgång 1: 1,25 min.
Omgång 2: 1,15 min. 
Omgång 3: 1,13 min. 

Slutsats: Jag lyckades! 

Idag var jag på gymmet och körde intervaller en timme sedan blev det ett överkroppspass. Nästa PT-tid har jag imorgonkväll. Har stretchat lite ikväll, hoppas att jag inte är alltför stel imorgon. Calvin skrattade åt min stelhet, och som han uttryckte det så  "har vi nu en del att jobba på."

Nu är det dags för mig att sova, här kommer först lite fina bilder från min favoritstad;

Kommentarer


Kommentera inlägget här: