get a little bit closer

Kategori: träning

Dagens träningspass var en verklig PINA. Började som vanligt med tillbringa en timme på bandet själv innan PT-timmen började. Kände direkt att jag inte orkade, kunde ha somnat där på bandet efter bara fem minuters promenad i normal takt. Jag var absolut inte på topp idag. Jag försökte mig på att löpa mina intervaller som vanligt, men det var något konstigt idag, känslan av håll liksom fanns där hela tiden och störde. Jag orkade faktiskt bara med två-tre 400-meters löpning idag, till skillnade från annars då jag kan hålla igång i en hel timme och spurta var ~500:e meter. 

Hur som helst, jag vilar tjugo minuter innan passet i hopp om att energin ska komma tillbaka, tyvärr utan resultat. Dagens timme började med lite rodd som uppvärmning - har verkligen fått in tekniken där - för att sedan lära mig två nya övningar innan vi gick över till själva passet. De nya övningarna var en utökning (?) av marklyft, där jag använde en kettlebell och fullföljde marklyftrörelsen med armarna som ett Y upp under hakan, samt halva denna rörelse. Passet bestod av tre delar; löpning 400 m, utfall x 10 och "hoppchins", dvs. ta ett avstamp för att få kraft nog att häva mig upp i ett par ringar och sedan hålla emot på nedvägen, x 10. Självklart gick det på tid och dessa tre moment skulle jag göra fyra gånger. JAG VAR HELT SLUT. Men det är den känslan jag vill åt, den där underbara känslan när man tror att man kan dö när som helst för att man är så slut i varenda liten tråd i kroppen, för att sedan känna energin komma tillbaka och där, precis då, då är jag oövervinnerlig. Utan en personlig tränare/någon som pushar mig stenhårt så kommer jag inte dit. Jag är för bekväm av mig helt enkelt. Jag är riktigt nöjd med min PT, han ger mig alltid mycket beröm och konstruktiv kritik, och han är alltid noga med att understryka när jag gör rätt. Riktigt kul är det! (Även fast jag nu inte ens kan lyfta min mobil utan att ta hjälp av andra armen). Efter att jag varvat ner lite var det dags för magen. Kasta en medicinboll över huvudet 3x10, plankan fram-höger-vänster alla x20 sekunder, och till sist två dead bug, cykeln och en till magövning som jag inte minns namnet på. HELT SLUT. På ett skönt sätt. Jag älskar det här! Är riktigt nöjd med att jag bestämde mig för att skaffa PT. Helt rätt för mig!

Ikväll jobbar Hanna stägning, så jag ska passa på att duscha, fixa inför imorgon, dansa runt till LMFAO på högsta volym och LEVA LIVET. Jag är glad att jag kan göra det två kvällar i veckan, för det skulle inte vara lika kul om jag kunde göra det varje dag, hela tiden (alltså bo själv). Jag trivs med Hanna, vi är ett bra kombo-par. 
På tal om det, häromdagen när jag kom hem från jobbet överraskade Hanna med två likadana halsband till oss. Det gjorde min dag, jag är lyckligt lottad som har fina människor runt omkring mig.


Tack fina du

Kommentarer


Kommentera inlägget här: