vinter igen

Kategori: vardag

Vad har hänt? För andra dagen i rad nu så snöar det. Det var ju vår alldeles nyss? Jag slängde på mig vinterjackan idag, och vårvägrade. Jag tog bussen till jobbet. Och jag lyssnade inte på någon vårmusik. Fast när jag kom fram såg jag att vattnet vid kajen hade smält, så då kom lite vårkänslor tillbaka. Men jag ska väl inte säga något, det har säkert frusit på imorgon igen.

Har just kommit hem från gymmet, och hunnit äta. Och på tal om gymmet. Jag har helt tappat lusten. Suget. Orken. Viljan. Styrkan. Det finns inte där längre. Jag går på bandet i en timme, springer kanske tio minuter i lagom takt (inte så att jag blir helt slut och känner att jag hellre blir manglad av en lastbil än att fortsätta springa på det där hemska bandet) och sen är jag klar. Färdig för dagen, dags att gå hem. Inget styrkepass här inte, inga tre timmar på gymmet längre. Jag vet inte vad som har hänt. Som idag, till exempel. Då gick jag på bandet i en timme, försökte mig på att springa en kilometer, men att spurta 400m i intervaller var absolut inte att tänka på. Därefter var tanken att jag skulle köra mage, men jag pushade mig verkligen inte. Jag ville inte att det skulle vara jobbigt, att det skulle kännas. Jag gjorde 20 vanliga situps, plankan 3x20 sekunder och 25 crunches. Istället för mina vanliga 2-3x50 på varje övning x2. Jag har liksom gett upp.
Jag hoppas att min ork kommer tillbaka snart, men jag tror jag behöver lite motivation. Jag har hamnat i en svacka, och dessutom är pollensäsongen snart här, vilket inte direkt ger mig energi.
Vår granne började prata med mig idag, vi kom hem ungefär samtidigt. Frågade lite om min träning osv, sa att hon tränade vanligtvis men hade varit sjuk ett tag. Vet inte hur gammal hon kan ha varit, men i sena 20-årsåldern gissar jag på. Jag kanske ska ta och fråga henne om vi ska gymma tillsammans.

Nu kommer snart Sofia hit, så jag ska väl diska och fixa resten inför morgondagen.

Kommentarer

  • EM säger:

    MOTIVATION MOTIVATION MOTIVATIOOON! aaa uuummmmm aaa uuummmmm!



    försöker föra över motivation till dig.. om du inte förstod det .. hehe.

    2012-03-21 | 18:12:20
    Bloggadress: http://rideofyourlife.blogg.se/
  • Julia säger:

    Din kropp kanske är fett anti träning för att du tränat så hårt innan, tre timmar är ganska mycket ju. Känner igen detdär efter perioder när man plötsligt ökat träningen mycket, att kroppen typ ".. men neej. inte igen" bara man kommer in i gymmet och känner lukten. Lägg upp ett asstrikt schema där du har bestämt tyngd, reps och antal set innan så kanske det är lättare att göra det? Då vet du när du är klar, att du inte behöver göra mer, och kan belöna dig sen.



    Ja, jag tänker kommentarbomba din blogg.

    2012-03-22 | 19:06:29
    Bloggadress: http://juliaevangeliet.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Uppdatera oftare min sköna! Haha vet du vad jag kom på nu, att senast när Elin satt i kassan tog hon upp sin iphone och fotade kassan och sa "mitt kontor" Hahaha så jävla klockrent.

    2012-03-22 | 20:47:21
    Bloggadress: http://azoras.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: