Äntligen drabbades jag

Kategori: vardag

Då har jag lyckats med att bli sjuk också. Jag blir extremt sällan sjuk, och aldrig när alla andra blir det. Jag blir liksom dödsförkyld någon/några månader efter att epedemierna dragit förbi. Och då sitter jag här, helt ensam i helvetet. Dessutom blir jag extremt mammig när jag är sjuk, och går tillbaka lite till att vara ett barn som får allt serverat. Fick gå hem från jobbet igår och stannar hemma idag också. Imorgon får vi se hur det blir, beroende på hur jag mår ikväll. Hur som helst så måste jag i alla fall vara frisk till helgen, eftersom det är både tjejfesten med jobbet och mitt födelsedagsfirande. 

En annan sak som händer med mig när jag blir sjuk är att jag även blir väldigt godissugen, eller onyttig överlag. Jag försöker dock tänka på det eftersom jag alltid får världens ångest efteråt. Igår handlade jag fyra olika sorters bröd och jordnötssmör. I vanliga fall äter jag bara bröd på helgerna ibland. Och till middag lagade jag mjölkmakaroner och köttbullar. Så nu sitter jag här med min avokado, ett kokat ägg och havregröten till frukost, i ett försök till att inte sjunka djupare ner i mitt onyttighetsträsk. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: