Jag vill träna, svettas, gymma, göra något!

Kategori: vardag

Dag 3 i sjukdomen. Jag börjar seriöst krypa på väggarna snart. Trillade dit igår och åt godis. Inte mycket, but still. Jag åt det, och idag mår jag dåligt över det. Ibland måste man väl få tillåta sig själv, utan att må dåligt över det. Men icke. Så idag vill jag till gymmet. Även om jag fortfarande mår dåligt så intalar jag mig själv att jag mår bättre, åtminstone tillräckligt bra för att gymma. Men vem försöker jag lura? Om jag går till gymmet idag kommer jag må sämre imorgon igen, och då är allting förstört; helgen, semestern.. allt. SÅ jag får väl helt enkelt hålla mig inne idag igen. Imorgon är det nog dock tillbaka till jobbet, klarar inte av det här. Har inte gjort något produktivt över huvud taget de här tre dagarna. Jag har legat framför tv:n, klagat över hur dåliga program som visas, snytit mig varannan sekund så att mina näsborrar nu är alldeles såriga, gått ett varv i lägenheten, förbannat mina linser som håller på att ta slut och ätit. Ätit. Äta, åt, ätit. Äter hela tiden känns det som. Inte så att jag småäter, och inte speciellt onyttigt (förutom igårkväll), men bara. Äh, jag vet inte. Kanske för att tiden går så extremt långsamt när man inte har något att göra. Fast just det, jag har ju spenderat lite kvalitétstid med mina vänner på andra sidan jorden; Emma i USA och Virginia i Australien. Det är väl det mest produktiva jag gjort.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: